Tags

 

«Είναι δύσκολο να κάνεις κάποιον να νοιαστεί» αναφέρει ο Jamie Brooker στην εισαγωγή του για το πώς να χτίσεις μια κοινότητα (κυρίως διαδικτυακή). Η κοινότητα στην πραγματικότητα είναι ένα κίνημα που βρίσκεται πίσω από το brand. Πρέπει να είναι εμποτισμένο με τις ίδιες αξίες και την δέσμευση που το ίδιο το brand προσφέρει. Αυτές οι αξίες πρέπει να στηρίζονται από την εμπειρία του προϊόντος και να κάνουν καλύτερη την καθημερινή ζωή του κάθε μέλους της κοινότητας. Στην πραγματικότητα είναι δύσκολο να ξέρεις από που να ξεκινάς.

Κάποιες εταιρείες διαχωρίζουν τις ομάδες που δημιουργούν το προϊόν από αυτές που χτίζουν την κοινότητα, το οποίο δεν είναι πρόβλημα αρκεί να ακολουθούν την ίδια στρατηγική. Άλλοι δεν καλλιεργούν την κοινότητά τους μέσα από την εμπειρία του προϊόντος. Το προϊόν τους γίνεται περισσότερο ένα εργαλείο, παρά ένα ζωστανό δίκτυο ανθρώπων που σκέφτονται με τον ίδιο τρόπο. Οι πιο εδραιωμένες εταιρείες ξεχνούν συχνά τις αρχές πάνω στις οποίες έχει αναπτυχθεί μια κοινότητα και καταλήγουν στο να πιέζουν προς εγωκεντρικά μηνύματα με στόχο τις πωλήσεις και χαρακτηριστικά τα οποία δεν είναι ενημερωμένα.

Μερικά απλά βήματα για να ξεκινήσει κανείς:

  1. Στενή ενασχόληση & “παρακολούθηση”, είτε με εργαλεία είτε απλά ψάχνοντας για όσα λέγονται για το προϊόν ή την υπηρεσία σας.
  2. Είναι σημαντικό να διασφαλίζουμε ότι οι άνθρωποι που εργάζονται για την δημιουργία της κοινότητας μιλάνε με τους υπεύθυνους του προϊόντος, τους προγραμματιστές αλλά και τους σχεδιαστές ώστε να δίνουν καθημερινά feedback και στοιχεία που θα βοηθήσουν στην βελτίωση και την ενημέρωση του προϊόντος.

 

Party People Communication Talking Happiness Concept

 

Παράδειγμα δημιουργικού και ουσιαστικού community building αποτελεί η σελίδα του Instagram για επιχειρήσεις: https://business.instagram.com/. Πραγματικά νούμερα και στοιχεία για την εφαρμογή και την χρήση της αλλά κυρίως πλούσιο φωτογραφικό υλικό στο οποίο βασίζεται όλη η κουλτούρα της συγκεκριμένης εφαρμογής από τότε που ξεκίνησε. Μπορείς κανείς να βρει τα υλικά που χρειάζεται έτσι δημιουργείται μια κοινότητα μεταξύ μικρών αλλά και μεγάλων επιχειρηματιών που θέλουν να επιτύχουν χρησιμοποιώντας το συγκεκριμένο εργαλείο. https://en.instagram-brand.com/ 

Πηγή: https://medium.com/we-are-human/growing-a-community-starts-with-your-product-dca5bd2e73eb

Advertisements