Tags

,

Είναι σημαντικό να γνωρίζουμε όχι μόνο τι θέλει ο καταναλωτής αλλά και πόσα χρήματα είναι έτοιμος να διαθέσει αλλά και τι τον κρατάει πιστό στο να αγοράζει τα δικά μας προϊόντα. Διαφοροποίηση από τον ανταγωνιστή ως προς την ανάλυση της πληροφορίας που έχουμε στα χέρια. Τα αναλυτικά στοιχεία (analytics) αποτελούν ένα στοιχείο διαφοροποίησης από τον ανταγωνιστή και μπορούν να γίνουν και το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μιας εταιρείας αρκεί να το κάνει βασικό στοιχείο της στρατηγικής της. Η ανάλυση των στοιχείων, η δόμησή τους πρέπει να είναι κάτι διαδεδομένο σε όλα τα στελέχη που παίρνουν αποφάσεις. Έτσι η πληροφορία γίνεται εργαλείο ποιοτικής φύσης το οποίο μπορεί να χρησιμοποιείται καθημερινά για να λαμβάνονται οι καλύτερες αποφάσεις μικρές ή μεγάλες.

Two people analyzing stock market investment strategy on computer

Η διαχείριση του μεγάλου όγκου πληροφορίας για πολλά χρόνια οδηγεί σε μία μεγάλη τεχνογνωσία γύρω από την ανάλυση και την αποτύπωση συμπερασμάτων. Η διάλογος γύρω από την ανάλυση έναντι του ενστίκτου είναι ο αγαπημένος των πολιτικών σχολιαστών στις δύο τελευταίες πολιτικές αναμετρήσεις στην Αμερική. O ίδιος διάλογος μαίνεται και στα επαγγελματικά αθλήματα. Προς το παρών, η άναλυση φαίνεται να έχει το πάνω χέρι. Το βασικό που καταγράφεται σαν συμπέρασμα της παραπάνω σκέψης στο άρθρο του HBR είναι το εξής: Αναφερόμενος στον sport manager Tony La Russa, αναφέρει ότι όταν πρόκειται να πάρει μια απόφαση χρησιμοποιεί την 24 χρόνων εμπειρία του για να κατανοήσει τα αποδεικτικά στοιχεία & νούμερα σε όλες τους τις μορφές. Όταν μια εταιρεία γνωρίζει ότι η ανάλυση στοιχείων αποτελεί ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, ξέρει ότι δεν είναι απλά μια εταιρεία που “τραγανίζει” νούμερα. Σίγουρα εφαρμόζει τεχολογίες σε πολλά προβλήματα που αφορούν τις επιχειρήσεις, παράλληλα όμως καταναλώνει ενέργεια με στόχο να βρει το σωστό focus, να χτίσει την κατάλληλη κουλτούρα, και να προσλάβει τους σωστούς ανθρώπους για κάνουν την βέλτιστη χρήση των data με τα οποία καταπιάνονται.

HBR Initial article on Strategy: “Competing on Analytics” by Thomas. H. Davenport, Winter 2017

 

Advertisements