Πηγή: Why “Free” Is Your Best Marketing Strategy, by Jeff Goins

Πώς κερδίζεις την άδεια ενός συγκεκριμένου κοινού, για να του μιλήσεις, να συνδεθεί με το μήνυμά σου, να αγοράσει αυτό που πουλάς και να μοιραστεί τις ιδέες σου;

Οι επιχειρηματίες και οι διαφημιστές ξοδεύουν χρήματα σε διαφημίσεις και το μόνο που καταφέρνουν είναι να προσθέτουν κι άλλα στον θόρυβο που ήδη υπάρχει. Και κάθε μέρα ότι κάνουν γίνεται όλο και λιγότερο σχετικό οπότε χρειαζόνται μια νέα καλύτερη προσέγγιση.

Gift wrapping step by step

«Ideas that spread win.” – Seth Goding

Η γενναιοδωρία τραβάει την προσοχή του κόσμου. Υπάρχει τόσος θόρυβος και τόσο υλικό στον κόσμο που είναι αδύνατον να ξέρεις τι αξίζει να αγοράσεις. Ο περισσότερος κόσμος αγοράζει πράγματα με τα οποία έχει μια προσωπική σύνδεση ή του τα έχει προτείνει κάποιος έμπιστος φίλος. Δίνοντας την δουλειά σου επιτρέπει στους μελοντικούς πελάτmeες (ή αναγνώστες ή fans ή οτιδήποτε) την ευκαιρία να ακούσουν για αυτήν να την εκτιμήσουν και μετά να σε ανταμείψουν για αυτήν.

Μια μηδενική αξία όμως μήπως αφαιρεί την αξία από το προϊόν;

Σύμφωνα με τον συγγραφέα του άρθρου, όχι. Όχι τουλάχιστον από την δική του εμπειρία. Αυξάνει την ορατότητά του και είναι ένας τρόπος να σε φέρει μπροστά στον κόσμο αλλιώς θα σε αγνοήσουν. Είναι marketing.

Πώς όμως ξεκινάς;

  1. Βρίσκεις μια καλή ιδέα. Ψάξε καλά στην «αποθήκη ιδεών σου» και βρες κάτι που ξέρεις ήδη καλά και θα χρειαστεί να το επαναπροσδιορίσεις, κάτι με το οποίο ο κόσμος ταυτίζεται και θέλει να το μοιραστεί.
  2. Χτίζεις μια ομάδα που θα σου δίνει γρήγορα feedback.  Μπορείς να ζητήσεις βοήθεια από φίλους για την δημιουργήσεις.
  3. Κράτησέ το απλό και κομψό. Ο κόσμος πρέπει να νοιώθει καλά όταν «ζει την εμπειρία» αυτού που δημιούργησες. Μην ξοδεύεις χρόνο να το κάνεις τέλειο αλλά μην το «πετάξεις» κι έτσι απλά. Ξόδεψε χρόνο για τον σχεδιασμό του αλλά και την παρουσίασή του.
  4. Δώσε το στους infuencers.  Μπορείς να ζητήσεις να μοιραστούν την ιδέα σου ή ανάλογα με το ποσοστό επιρροής τους στο κοινό που σε ενδιαφέρει να ζητήσεις μια συνεργασία.
  5. Να λες ευχαριστώ, σε όλους. Όταν ο κόσμος ξεκινάει να μιλάει για σένα να έχεις ψηλά τον πήχη στην εξυπηρέτηση πελατών. Ένα ευχαριστώ για κάθε αναφορά στα social media, με ένα email ή ένα χειρόγραφο μήνυμα.

Γίνε ο προσωπικός σου φιλόσοφος! Κανείς από τους παραπάνω δεν αντιλαμβανόταν τον εαυτό του σαν φιλόσοφο γιατί ήταν άνθρωποι της δράσης. Όμως η ιδέα της φιλοσοφίας είναι δράση, όπως το να βγάζεις κάτι καλό προσπαθώντας να αναποδογυρίσεις ένα εμπόδιο.

 

Advertisements