Tags

, , ,

«Η επικοινωνία μέσω direct mailing χρειάζεται 21% λιγότερη προσπάθεια για να γίνει κατανοητή σε σχέση με τα ψηφιακά μέσα»

Girl Checking for Mail

 

Όσοι δουλεύουν στην διαφήμιση και κυρίως στο Digital αντιμετωπίζουν καθημερινά προκλήσεις οι οποίες συχνά περνάνε απαρατήρητες. Τα προηγούμενα χρόνια, με μία καταχώρηση σε ένα δημοφιλές περιοδικό όπως το TIME ή με προβολή σε μία ραδιοφωνική εκπομπή, κέρδιζε κανείς άμεση αξιοπιστία και προβολή. Τι συμβαίνει όμως σήμερα;

Περισσότερες διαφημίσεις, λιγότερη εξουσία και επιρροή.

Σήμερα οι διαφημίσεις εμφανίζονται μπροστά μας σαν φλας και για κλάσματα του δευτερολέπτου. Κάθε φορά που ψάχνουμε κάτι, κάνουμε κλικ και σκρόλ σε μία σελίδα, βομβαρδιζόμαστε με διαφημίσεις. Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όπου ο μέσος χρήστης περνάει περίπου 2 ώρες την ημέρα, οι διαφημίσεις βρίσκονται παντού.

Σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, ο μέσος Αμερικάνος καταναλωτής εκτίθεται σε χιλιάδες διαφημίσεις καθημερινά. Στην πραγματικότητα δεν είναι ασυνήθιστο για τον μέσο καταναλωτή να δει περισσότερες από 300 διαφημίσεις κάθε είδους την πρώτη κιόλας ώρα που θα ξυπνήσει σε καθημερινή βάση.

 

Και ενώ οι ειδικοί του Digital δεν φαίνεται να συμφωνούν στον ακριβή αριθμό διαφημίσεων στις οποίες εκτίθεται ο καταναλωτής, στην πραγματικότητα δεν έχει και πολύ σημασία. Κι αυτό γιατί οι καταναλωτές, στην προσπάθεια τους να διατηρήσουν την ηρεμία τους, έχουν αναπτύξει μια αυτόματη διαδικασία φιλτραρίσματος έτσι ώστε να αγνοούν τις διαφημίσεις. Μόνο 100 από τις 5.000 εκθέσεις σε διαφήμιση έχουν μία ουσιαστική επιρροή στους καταναλωτές.

 

Τα βασικά κανάλια που χρησιμοποιούμε για να πληροφορηθούμε -είτε είναι τα παραδοσιακά είτε τα διαδικτυακά- έχουν γίνει τόσο «επιθετικά» στη μάχη για τα κλικς και παρέχουν τόσο κακή πληροφόρηση που οι καταναλωτές δεν τα εμπιστεύονται πλέον. Πάει καιρός από τότε που τα νέα αποτελούσαν όντως νέα.

 

Στο διαδίκτυο, οποιοσδήποτε με λίγο αμφιλεγόμενο και προκλητικό περιεχόμενο, λίγες γνώσεις digital marketing και ένα μικρό διαθέσιμο budget για προωθητικές ενέργειες μπορεί να δημιουργήσει ένα site που να αποδίδει και κέρδος.

Το κέρδος επικρατεί εις βάρος της αξιοπιστίας, της απόδοσης και τελικά και εις βάρος των διαφημιστών που βρίσκονται πίσω από αυτό.

 

Πολύ άνθρωποι στον χώρο του Digital δεν δίνουν σημασία σε αυτά τα προβλήματα επειδή η ροή της πληροφορίας από τις διαδικτυακές καμπάνιες επιτρέπει την βελτιστοποίηση της καμπάνιας και την ανάλυση σε βάθος. Παρολ’αυτά, ακόμα και με τις αναλύσεις -που είναι το αίμα των διαφημιστών του digital- η αποτελεσματικότητα του digital advertising, είναι υπό αμφισβήτηση.

Freelancer opening a padded envelope

Θέματα εμπιστοσύνης

H διαφήμιση στον χώρο του digital στις μέρες μας εμπεριέχει κινδύνους κυρίως λόγω του κορεσμού και της ποιότητας. Όπως αναφέρει η Wall Street Journal νωρίτερα το 17’ το Facebook ανακοίνωσε ότι είχε υπερεκτιμήσει κατά 80% το μέσο όρο τον οποίο καταναλώνουν οι χρήστες για να δουν διαφημίσεις βίντεο στην πλατφόρμα (για 2 χρόνια!) προκαλώντας αναταραχή στα μέσα και τον κόσμο του marketing. Μπορεί κανείς να φανταστεί πόσο απογοητευτικό ήταν αυτό για τους μεγαλύτερους διαφημιστές στον κόσμο, που εναπόθεσαν αμέτρητα εκατομμύρια σε περιεχόμενο και προώθηση βίντεο. Επιπλέον, υπάρχει και μεγάλη αύξηση περιεχομένου χαμηλής ποιότητας που εμπεριέχεται στις διαφημίσεις. Αυξάνεται το περιεχόμενο σε ποσότητα αλλά το ROI (Return on Investement) πέφτει.

 

Όταν πέφτει η ποιότητα ή ένα διαφημιστικό κανάλι έρχεται σε κορεσμό λόγω περιεχομένου και αμφισβητούμενης αξιοπιστίας, οι διαφημιστές ανησυχούν -και είναι λογικό.

 

Γραμματοκιβώτιο > Ψηφιακό γραμματοκιβώτιο.

Από το 2015 και μετά παρατηρείται μία τάση για επιστροφή στην έντυπη επικοινωνία μέσω direct mail, όπως αναφέρει ο Chris Barr, διευθυντής Marketing την εταιρεία Taradel LLC. Ξεκίνησε να λαμβάνει καταλόγους παιδικών προϊόντων μέχρι προσωποποιημένα κουπόνια από το τοπικό του supermarket αλλά και υπενθυμίσεις για εμβόλια γρίπης από τον γιατρό του. Συνηδητοποίησε πως αυτό που λειτουργούσε καταλυτικά για τις αγορές του ήταν το γραμματοκιβώτιο και όχι τα newsletters που λάμβανε στο e-mail του.

 

Πέρυσι μια Καναδική εταιρεία neuromarketing έτρεξε μία έρευνα για τα Καναδικά ταχυδρομεία, που συνέκριναν τα αποτελέσματα του έντυπου και του digital marketing. Η εταιρεία, χρησιμοποίησε τεχνολογία που καταγράφει τις κινήσεις του ματιού και άλλες εγκεφαλικές μετρήσεις μαζί με συμβατικού τύπου μεθόδους όπως ερωτηματολόγια για να συλλέξουν στοιχεία.

 

Kάποια συμπεράσματα:

 

  1. Η επικοινωνία μέσω direct mailing χρειάζεται 21% λιγότερη προσπάθεια για να γίνει κατανοητή σε σχέση με τα ψηφιακά μέσα κάνοντας την εύκολη και ξεκάθαρη.
  2. Οι παραλήπτες του direct mailing ανακαλούν κατά 70% περισσότερο το brand. Σύμφωνα με την αξιολόγηση του Forbes για αυτή την έρευνα, «Η επιστήμη δείχνει ότι το χαρτί μπορεί να έχει μεγαλύτερη επιρροή από το ψηφιακό υλικό».

 

Η σημασία της στόχευσης

Η επιτυχία βασίζεται σε έναν βασικό κανόνα: να αναζητά κανείς εκεί που υπάρχει το σωστό κοινό, τη σωστή χρονική στιγμή με την σωστή προσφορά.

 

Χωρίς κάτι να αποσπά την προσοχή

Το direct mailing μας δίνει χρόνο να σκεφτούμε. Μαζί με νέες ιδέες μας δίνει και τον χώρο να σκεφτούμε τα πράγματα που δεν γνωρίζουμε ότι είχαμε ανάγκη. Με την έντυπη διαφήμιση δεν περιμένουμε πώς και πώς το επόμενο κλικ: δεν αγχωνόμαστε για την μπαταρία, δεν κοιτάμε συνέχεια το feed μας όλη μέρα στο facebook, δεν βομβαρδιζόμαστε από διαφημίσεις, ενημερώσεις από τα social media.

 

Το direct mailing είναι ήσυχο.

Ακόμα πιο σημαντικό: αναγκαζόμαστε να μελετήσουμε κάθε προσφορά του direct mailing προσεκτικά. Δεν έχει σημασία αν το πετάμε στα σκουπίδια ή πάμε αμέσως για αγορές. Κοιτάμε την προσφορά και παίρνουμε το χρόνο μας να σκεφτούμε αν μας ενδιαφέρει. Τη στιγμή που θα χρειαστεί, οι περισσότεροι από εμάς θα μπορέσουν να θυμηθούν δεκάδες ονόματα τοπικών επιχειρήσεων τα οποία μια μέρα θα χρειαστούμε για να φτιάξουμε μια βρύση, να αγοράσουμε λίγο ψωμί, να βρούμε ένα ανταλλακτικό ή να πάρουμε ένα σουβλάκι.

Ο χώρος και χρόνος για σκέψη που διακριτικά μας δίνει το direct mail είναι το πλεονέκτημα του σε έναν πολύβουο ψηφιακό κόσμο.

 

Advertisements